Jaka jest najlepsza lokalna strategia dotycząca treści SEO i pozycjonowania do kierowania na ponad 100 obszarów?
W tym pytaniu „Zapytaj SEO” czytelnik pyta: „Czy tworzenie osobnego artykułu dla każdego miasta, dzielnicy i usługi jest właściwą strategią lokalną?” W wydaniu Ask An SEO z tego tygodnia Mehmet z Adana w Turcji pisze:
„Witam. Jestem właścicielem firmy, która świadczy usługi sprzątania i obsługuje około 120 różnych dzielnic.
Chcę utworzyć osobny artykuł dla każdego wyszukiwania miasta, dzielnicy, okolicy i usług. Czy to właściwa strategia lokalna i jak powinna wyglądać struktura powiązań?”
Świetne pytanie.
Twoje pytanie dotyczy artykułów i struktury linków, więc skupimy się na tym dzisiaj. Ale chcę się upewnić, że nie jest to jedyna lokalna strategia wyszukiwania .
Kompleksowa lokalna strategia pozycjonowania i SEO będzie również obejmować:
*Profil Twojej firmy w Google (dawniej Google Moja Firma) i inne lokalne wpisy w wyszukiwarkach, katalogach itp.
*Monitorowanie i zarządzanie opiniami lokalnymi .
*Wyszukiwanie lokalnych słów kluczowych i zlokalizowane treści .
*Lokalne budowanie linków .
*W razie potrzeby płatne wyszukiwanie lub serwisy społecznościowe, aby zwiększyć wyniki organiczne.
Wszędzie tam, gdzie klienci szukają usług takich jak Twoja, chcesz tam być i albo przekonwertować ich natychmiast, albo skierować ich na żądany adres URL, aby dowiedzieć się więcej. Porozmawiajmy więc o pomyśle stworzenia osobnego artykułu dla każdego miasta, dzielnicy, dzielnicy i usługi.
Artykuły lokalne dla każdej usługi i obszaru?
To brzmi jak dużo pracy, a nie niesamowite wrażenia użytkownika dla potencjalnych klientów. Artykuły i posty na blogu mogą być świetnymi materiałami informacyjnymi na samym początku ścieżki, służącymi do generowania świadomości i rozpowszechniania marki. Mogą być również świetne na etapie rozważania i oceny , szczególnie w długim cyklu sprzedaży lub w przypadku przedmiotów o dużej wartości.
Zastanówmy się jednak najpierw nad intencjami lokalnych poszukiwaczy, którzy mogą szukać usług sprzątania. Jasne, dostaniesz kilku, którzy są bardzo ciekawi określonego rodzaju usługi, sposobu jej działania, używanych produktów itp.
Ale wielu innych, którzy po prostu chcą wiedzieć takie rzeczy jak:
*Czy jesteś otwarty, kiedy cię potrzebuję?
*Ile to będzie kosztować?
*Czy obsługujesz mój obszar?
*Czy mogę zarezerwować konsultację?
*Czy masz lokalizację, do której mogę wpaść?
*Kto jeszcze korzystał z Twoich usług?
*Co ludzie mówią o współpracy z tobą?
*Jak daleko jesteś od miejsca, w którym powinnaś być?
*Jakiego sprzętu używasz?
*Masz jakieś specjalizacje?
Nie chcesz zmuszać ich do przesiewania ponad 800 słów pisemnego artykułu, aby znaleźć proste odpowiedzi, które mogą natychmiast przekształcić je w zarezerwowane spotkanie, rozmowę telefoniczną lub inne pożądane działanie. Ogromnym zadaniem jest również wymyślenie wystarczającej liczby unikalnych informacji o każdej lokalizacji, aby stworzyć zajmujący, wysokiej jakości artykuł na jej temat.
Jeśli masz budżet (teraz lub w przyszłości) i chcesz zainwestować w tworzenie treści, aby sprostać różnym typom intencji wyszukiwarek w każdym regionie, będzie to częścią doskonałej strategii promocyjnej. Nie chcesz jednak, aby artykuły były głównym, chwytliwym miejscem docelowym dla lokalnych wyszukiwarek.
Zamiast tego użyj lokalnych stron docelowych
Jest o wiele bardziej przekonujących sposobów przekazania tych odpowiedzi niż w artykule.
Zintegrowana mapa umożliwia wyszukiwarki, aby ocenić, jak daleko są od lokalizacji firmy czy też naprawiać swój obszar.
Osadzone wideo może dać im szybki przegląd swojego obiektu, sprzętu, technik i personelu.
Lokalne recenzje mogą przedstawiać najnowsze opinie klientów i stanowić dowód społecznościowy, kiedy i gdzie rozważają skorzystanie z Twojej usługi.
Zdjęcia wysokiej jakości mogą pomóc im zrozumieć oferowane przez Ciebie wrażenia.
Lokalne treści i oferty mogą służyć potrzebom informacyjnym i konwersji użytkowników.
Funkcja „ kliknij, aby zadzwonić, zarezerwować lub skontaktować się (a nawet przesyłać wiadomości na żywo) ułatwia tym, którzy są gotowi do konwersji, aby to zrobić.
To wszystko są elementy dobrej jakości lokalnej strony docelowej. Tutaj możesz połączyć się z bardziej szczegółowymi zasobami. I tak, zdecydowanie możesz użyć szablonu strony docelowej do tworzenia stron specjalistycznych dla określonych rodzajów usług, linii biznesowych itp. Najważniejsze jest to, że Twoje strony lokalne to:
*Czuły.
*Zoptymalizowany zarówno pod kątem wyszukiwania, jak i konwersji.
*Stworzony, aby zapewnić kolejne kroki dla wszystkich rodzajów lokalnych wyszukiwarek.
*Prawidłowo oznaczone odpowiednim schematem, aby Google zrozumiało, w jaki sposób i dlaczego Twoja strona jest najlepszą odpowiedzią na odpowiednie zapytania.
Teraz zachęcaj ludzi do swoich lokalnych stron
Użyj lokalizatora, aby pomóc wyszukiwarkom znaleźć właściwą lokalizację. Połączenie zwrotne z lokalizatorem zapewnia, że klienci mogą wrócić i odkrywać również inne lokalizacje i usługi. Twój lokalizator może znajdować się w menu głównym i pojawiać się na stronie głównej, a każda strona lokalna jest oddalona o zaledwie kilka kliknięć. Dobrym narzędziem nawigacyjnym są tu okruszki.
Możesz użyć szablonu dla swoich stron lokalnych, aby zachować spójność wyglądu, stylu i obsługi, a także zmniejszyć nakład pracy przy ich tworzeniu. Zduplikowana treść nie wpłynie na Twoje rankingi , więc nie martw się, jeśli na początku są one ogólne, a z czasem dodajesz zlokalizowane treści, jak tylko możesz. Zapoznaj się z lokalnymi punktami orientacyjnymi i skrzyżowanymi ulicami, udostępnij zdjęcia wnętrza i na zewnątrz, wyjaśnij wszelkie usługi specjalne oferowane poza tym miejscem itp.
Link do odpowiedniej strony lokalnej z każdego profilu firmy w Google i wizytówki online. Jest to o wiele lepsze wrażenia użytkownika niż wysyłanie osób ze zlokalizowanego wyszukiwania na swoją stronę główną. Sprawdź, kto jeszcze zajmuje pozycję w rankingu organicznym i lokalnym na warunkach, na których chcesz dominować. Mogą to być konkurenci, portale informacyjne, organizacje społeczności lokalnej i media, katalogi, treści społecznościowe i inne.
Zapytaj siebie:
*Czy mogę ich przewyższyć?
*Czy mogę znaleźć się u nich na liście lub reklamować się u nich?
*Czy mogę poprosić ich o link do mojej witryny?
Jeśli nie możesz znaleźć sposobu, aby pojawiać się organicznie lub w 3 najlepszych wynikach MapPack, możesz uruchomić lokalną kampanię PPC kierującą ludzi do odpowiedniej strony dla tego obszaru geograficznego. Możesz także użyć artykułów i postów na blogu, aby podać te bardziej informacyjne zapytania i skierować ludzi do swojego lokalizatora, aby znaleźć najbliższą im lokalizację.
Wprowadź systemy i procesy, aby zarządzać swoją rosnącą obecnością
Wreszcie, jako firma działająca w wielu lokalizacjach i na określonym obszarze usług masz dodatkowe wyzwania. Tworzenie całej tej treści i tych stron docelowych to jedno. Musisz jednak być w stanie zachować dokładność, mierzyć zaangażowanie i wydajność, a także wprowadzać zmiany i aktualizacje.
Nawet zmiana godzin na święta staje się wielką sprawą, gdy musisz to zrobić w 120 profilach Google i lokalnych stronach docelowych. Ponadto agregatory danych wykorzystujące nieaktualne informacje, użytkownicy Google sugerujący zmiany, konflikty własności i nie tylko wprowadzają do lokalnych wpisów wszelkiego rodzaju nieścisłości.
Nie zaszkodzi przyjrzeć się lokalnym narzędziom pozycjonowania i opcjom platformy, aby ułatwić sobie pracę. Porównaj koszt narzędzia z nakładem pracy, który zaoszczędzisz, i korzyściami biznesowymi płynącymi z poprawy wydajności lokalnego SEO na taką skalę. Budowanie lokalnej obecności nie jest szybką pracą. Ale jeśli potrafisz zautomatyzować niektóre prace związane z monitorowaniem, aktualizacją i znajdowaniem nowych okazji do pojawienia się, będziesz o wiele dalej.